ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ : have/has been + ρήμα + -ing δηλαδή : have/has been + present participle) Affirmative / Κατάφαση Interrogative / Ερώτηση Negative/ Άρνηση I have been cleaning Have I been cleaning? I haven’t been cleaning He/She /It has been cleaning Has he/she/it been cleaning? He/She/It hasn’t been cleaning ΧΡΗΣΗ 1. Για πράξεις έχουν ξεκινήσει κάποια στιγμή στο παρελθόν και συνεχίζονται στο παρόν. Πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρουμε είτε πότε ξεκίνησε η πράξη (με το since ) ή για πόσο χρόνο διαρκεί (με το for ). I have been studying English for 4 years (= Σπουδάζω Αγγλικά ... ΟΧΙ σπούδασα ) I’ve been living here since 2005 (= Ζω εδώ ...) Με τα ρήματα όμως που δεν παίρνουν – ing ( stative or non - continuous verbs ) χρησιμοποιούμε ανα
Αγαπητοί μαθητές και γονείς, Με χαρά σας καλωσορίζουμε στη νέα σχολική χρονιά! Ελπίζουμε να είχατε ένα ξεκούραστο και δημιουργικό καλοκαίρι, γεμάτο όμορφες εμπειρίες. Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 10:00 στον χώρο του σχολείου μας. Μετά τον αγιασμό, τα παιδιά θα μπουν στις αίθουσες για να γνωρίσουν τους εκπαιδευτικούς και θα αποχωρήσουν στις 11:30 περίπου. Την επόμενη ημέρα, ημέρα Πέμπτη 12 , το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί κανονικά, όπως έχει δηλωθεί τον Ιούνιο. Δηλαδή θα λειτουργήσει κανονικά η Πρωινή Ζώνη 7:00 – 8:00, το υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα από 8:00 – 13:15, και το Ολοήμερο από 13:15 – 16:00. Επίσης, την Πέμπτη, τα παιδιά θα πάρουν τα βιβλία τους και παρακαλούμε να φροντίσετε τα παιδιά να έχουν μαζί τους τις σχολικές τους τσάντες. Τα παιδιά που θα παραμείνουν στο Ολοήμερο θα πρέπει να κρατούν φαγητό, τοποθετημένο σε ανοξείδωτα δοχεία, καθώς τα φαγητά ζεσταίνονται σε ηλεκτρικό φούρνο. Επί
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ have / has + past participle Affirmative / Κατάφαση Interrogative / Ερώτηση Negative/ Άρνηση I/you/we/they have cleaned Have I/you/we/they cleaned? I/you/we/they haven’t cleaned He/She/It has cleaned Has he/she/it has cleaned? He/She/It hasn’t cleaned ΧΡΗΣΗ 1. Για πράξεις που ολοκληρώθηκαν στο παρελθόν και βλέπουμε τα αποτελέσματά τους στο παρόν, τα οποία είναι και το κύριο ενδιαφέρον μας. Δεν αναφέρεται το πότε έγινε η πράξη διότι δεν μας ενδιαφέρει. I have finished my homework. (Δε μας ενδιαφέρει πότε έγινε το homework , αλλά το γεγονός ότι έχει τελειώσει, άρα μπορούμε π.χ. να πάμε βόλτα) 2. Για πράξεις που ολοκληρώθηκαν σε κάποια χρονική περίοδο, η οποία χρονική περίοδος όμως δεν έχει τελειώσει ακόμα τη στιγμή που μιλάμε ή γράφουμε. Σ’ αυτή την πε